söndag 7 mars 2021

Vårstädning

Bildcollage med bild över där bänken stått samt högen resterna samlats i och en gul kåsa med te.

 Nu när det är metrologisk vår och snön är borta tyckte jag det var dags att vårstäda lite i ”Da Shakuhachi camp”. Jag är ju trots allt den yttersta ansvariga över att det låg en trasig bänk och drällde under snön som visats i tidigare inlägg. Var ju trots allt jag som byggde den. Så nu har jag byggt om den från trasig bänk till vedhög. Tur att man är händig!

Som jag skrivit innan så misstänkte jag att någon hade haft sönder den, och trodde att denna någon måste ha varit en person. Vid närmare undersökning verkar det mer troligt att denna någon är naturen själv. Jag knöt ihop den med hampasnöre så att naturen skulle kunna återta den fall ingen längre använde den. Jag trodde bara att det inte skulle gå så fort, men de lilla rester jag fann av snörena var supersprött och föll i mindre bitar när man tog i dem. Jag vill heller inte bygga en ny med exempel polyestersnören som kan ställa till det för djuren i framtiden. 

Det blev även en stund med te innan hemgång i solnedgången. 


Share/Bookmark

0 kommentarer :

Skicka en kommentar