söndag 14 maj 2017

Första försöket på en musikvideo

Satt hemma och jammade lite för mig själv idag när de andra var ute. Jag spelade in det för skojs skull och hade inga direkta planer med det hela utan bara jammade spontant och lekfullt. Resultatet  blev dock rätt bra för att vara mig och jag började fundera på att göra något av det. Förde därför över ljudfilen till datorn och öppnade Audacity och klippte ihop de bästa bitarna ur den dryga halvtimmes långa ljudklippet.

Jag brusreducerade och jämnade ut nivåerna (normalisera) och det lät okej men lite platt så jag lade på lite Abverb. Tyckte det blev så bra att jag letade upp ett videoklipp jag sparat sedan augusti i fjol när jag var ute i skogen och öppnade Adobe Premiere Elements och satte ihop en video. Resultatet kan ni se här nedan.

Men först här är ljudklippet innan jag lade till Abverb i mixningen som en referens. Det naturliga ljudet från shakuhachi med bara lite rumseko från ljudet studsar från lägenhetsväggarna in i micken.



Här är den färdiga videon.






Share/Bookmark

0 kommentarer :

Skicka en kommentar